Købsbetingelser
Købsbetingelser for Radne Motor AB Org.nr 556289-7834. Hvis du har spørgsmål om vores vilkår og betingelser, bedes du kontakte os på info@radne.se.
Køb
I tilfælde af en ordre er en købsaftale først indgået, når Radne Motor AB har bekræftet ordren med en ordrebekræftelse. En ordrebekræftelse vil blive sendt senest 24 timer efter, at Radne Motor AB har modtaget ordren. Hvis leveringstiden ændres i ordren, vil kunden blive underrettet hurtigst muligt. Du har altid ret til at fortryde købet uden omkostninger, indtil varerne er blevet sendt. Radne Motor AB har ejendomsret og ret til at tage alle produkter tilbage, indtil fuld betaling er modtaget fra kunden. For at handle hos os skal du være fyldt 18 år, og radne.dk skal kunne fastslå kundens bopælsadresse.
Priser
Priserne er inklusive 25 % moms for ordrer inden for EU. Når ordren er bekræftet, kan priserne kun ændres på grund af omstændigheder, som Radne Motor AB ikke har indflydelse på. F.eks. væsentlige ændringer i råvarepriser, valutaændringer eller momsændringer. Der opkræves ingen forsendelsesomkostninger. Hvis prisen ændres, har kunden ret til at fortryde købet uden omkostninger. Valuta: Alle varer sælges i DKR
Forsendelse
Forsendelsen tilføjes, før du gennemfører ordren, og du kan tydeligt se, hvor meget forsendelsen vil blive opkrævet.
Betalingsmuligheder/betalingsbetingelser
Betaling med kort & Mobile pay
Vi bruger Klarna & Adyen til sikre kortbetalinger. Når vi har modtaget din bestilling, reserveres beløbet for at sikre, at der er tilstrækkelige midler til at dække købsprisen og gennemføre transaktionen. Hvis du bruger kort, PayPal eller direkte bank som betalingsmetode, vil du blive opkrævet, når vi bekræfter din ordre, og din levering er startet hos os. Dette gælder også for bestillinger af produkter, der i øjeblikket ikke er på lager, eller som har en senere leveringsdato.
Læs mere om Klarna her: klarna.com/en/terms.
Direkte betaling via netbank.
Betaling via bank sker via Klarna. Læs mere om Klarna her: klarna.com/se/vilkår og betingelser.
Leveringer
Ordrer afgivet inden kl. 16.00 på en weekend- og hverdag behandles samme dag og leveres normalt inden for 1-2 dage i Sverige. Vi forbeholder os ret til at sælge ud af alle lagervarer, før vi har tid til at opdatere hjemmesiden, og i så fald vil vi informere kunderne om den forventede leveringstid. Kunden har altid ret til at annullere købet gratis, hvis produktet ikke er på lager. Pakker leveres af Posten eller en anden transportør til udleveringsstedet eller sendes med posten.
Forsinkelser i leveringen
Nogle gange opstår der forsinkelser i leveringen fra vores leverandører uden for vores kontrol. Det kan f.eks. ske, hvis en leverandør ikke kan opfylde sine leveringsforpligtelser over for os eller hvis der opstår problemer i fremstillingsprocessen. Hvis dette sker, fraskriver vi os ansvaret over for kunden for den skade, der er forårsaget af forsinkelsen. Du kan stole på, at vi altid giver dig besked, hvis leveringerne er forsinkede. Som kunde har du altid ret til at fortryde købet gratis i tilfælde af forsinket levering.
Transport
Radne Motor AB er ansvarlig for transporten til dig som kunde. Du og transportfirmaet bærer risikoen for eventuel returnering til os.
Beskadigede varer
Når du modtager dine varer, er det vigtigt, at du kontrollerer din ordre med det samme. Hvis du har modtaget en defekt eller beskadiget vare, bedes du kontakte os så hurtigt som muligt via e-mail til info@radne.se.
Fortrydelsesret og åbent køb
Private kunder har 14 dages fortrydelsesret i henhold til loven om fjernsalgsaftaler. Det betyder, at du som kunde har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage efter, at du har modtaget varen. Returnerede varer skal være ubrugte og i deres originale emballage. Ved udøvelse af fortrydelsesretten/åbent køb er kunden ansvarlig for returfragt. Som kunde hos Radne Motor AB har du også ret til at ombytte varerne inden for 45 dage efter, at du har bestilt dem. Dette gælder kun for ubrugte produkter. Bemærk venligst, at motorreservedele er udelukket fra fortrydelsesretten, og at disse ikke tilbagekøbes/returneres.
Klager
Hvis du ønsker at indgive en klage over et beskadiget eller defekt produkt, bedes du kontakte os via e-mail for at få yderligere instruktioner. Giv os venligst besked, helst via e-mail info@radne.se, før du sender noget. Vedlæg venligst fakturaen/kvitteringen, så vi kan identificere returneringen. Husk venligst, at du er ansvarlig for forsendelsesomkostningerne til os. I tilfælde af en tvist følger vi altid ARN's anbefalinger. Vi skal have kendskab til klager inden for 3 år for privatpersoner og 2 år for virksomheder.
Restitutioner
Refusioner foretages via Klarna, Adyen, PayPal eller DIBS. Beløbet refunderes altid til den samme konto, som blev brugt til købet, og så hurtigt som muligt, efter at vi har modtaget og accepteret returneringen.
Reservationer
Vi forbeholder os ret til at foretage prisændringer på grund af store prisudsving fra vores leverandører, trykfejl eller andre fejl, som vi ikke har indflydelse på. Læs mere om uforudsete hændelser under Force majeure nedenfor.
Beskyttelse af personoplysninger
Når du registrerer dig og afgiver en ordre, accepterer du, at vi kun gemmer og bruger dine data i vores virksomhed med det formål at gennemføre og levere den service, du forventer af os. I henhold til PUL (persondataloven) har du ret til at modtage de oplysninger, vi har registreret om dig, og hvis du mener, at de er forkerte eller irrelevante, kan du anmode om at få dem rettet eller slettet fra vores kunderegister. I så fald bedes du kontakte vores kundeservice (helst via e-mail info@radne.se). Vi forsikrer dig også, at vi ikke sælger eller overfører personlige oplysninger (se vores privatlivspolitik).
Ikke afhentet pakke
Hvis din pakke ankommer til et afhentningssted, får du en meddelelse via e-mail eller sms. Du er som kunde ansvarlig for at sikre, at det mobilnummer, den adresse og den e-mailadresse, du har oplyst, er korrekte. Hvis du ikke afhenter din pakke, vil du blive opkrævet et administrationsgebyr på 250 .
Force Majeur
I tilfælde af krig, naturkatastrofer, arbejdskonflikter, regeringsbeslutninger og lignende begivenheder, som ligger uden for vores kontrol, som ikke med rimelighed kunne forudses, og som påvirker aftaler indgået og løfter afgivet af os, og som gør det umuligt for os at overholde den pågældende aftale/det pågældende løfte, udgør en grund til at fritage os fra vores forpligtelser til at opfylde den pågældende aftale.
Du kan finde flere oplysninger om Forbrugerstyrelsen på adressen konsumentverket.se
Oplysninger om forbrugerkøbeloven og loven om fjernsalg m.m. kan findes på arn.se